Organizacja pracy MOPS w Wągrowcu w czasie epidemii. (Informacja archiwalna)
UWAGA !
Poniższe informacje mają wyłącznie charakter archiwalny. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu pracuje już w normalnym trybie.
AKTUALNY KOMUNIKAT DOTYCZĄCY ORGANIZACJI PRACY ! (obowiązuje od 09.11.2020 r.) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu informuje, że od dnia 9.11.2020 wszystkie sprawy z zakresu pomocy społecznej i dodatków mieszkaniowych wymagające bezpośredniego kontaktu z klientami będą załatwiane w budynku Dziennego Domu Seniora ul. Powstańców 30. Konieczne jest wcześniejsze telefoniczne umówienie terminu z pracownikiem.
W budynku przy ul. Krótkiej 4c będą przyjmowani wyłącznie klienci ze sprawami z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i świadczeń wychowawczych. MOPS rekomenduje klientom – w sprawach w których jest to możliwe - załatwianie swoich spraw telefonicznie oraz składanie wniosków w formie elektronicznej.
Przypominamy także o aktualnych numerach telefonicznych pod które można dzwonić w celu załatwienia swojej sprawy. Znajdują się tutaj:
http://www.mopswagrowiec.pl/p,97,numery-telefonow-do-kontaktu-z-mops-w-wagrowcu
Korespondencję można wrzucać do skrzynek podawczych umieszczonych przy drzwiach wejściowych MOPS lub w przedsionku Dziennego Domu Seniora , wyłącznie w godzinach pracy.
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu.
Grzegorz Tomaszewski
ARCHIWUM:
- Wznowienie obsługi (nieaktualne od dnia 09.11.2020)
Z dniem 22 czerwca 2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa Klientów przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wągrowcu. Ze względu na sytuację epidemiologiczną wprowadzone zostały niezbędne zasady bezpieczeństwa.
W sprawach nie wymagających osobistej wizyty prosimy kontaktować się z pracownikami telefonicznie. Korespondencję można wrzucić w kopercie do skrzynki podawczej obok wejścia do Ośrodka w godzinach pracy.
W sprawach świadczeń rodzinnych, z funduszu alimentacyjnego, wychowawczych (500+), „dobry start” (300+) oraz dodatków mieszkaniowych Klienci będą przyjmowani w siedzibie Ośrodka przy ul. Krótkiej 4c. W sprawach dotyczących pomocy społecznej, w zależności od rodzaju sprawy, Klienci będą przyjmowani w siedzibie Ośrodka przy ul. Krótkiej 4c albo w budynku dworca przy ul. Dworcowej 2 – wejście po prawej stronie od wejścia głównego, II piętro.
W sprawach nie wymagających osobistej wizyty prosimy kontaktować się z pracownikami telefonicznie. Korespondencję można wrzucić w kopercie do skrzynki podawczej obok wejścia do Ośrodka w godzinach pracy.
- Rejestracja telefoniczna
W każdej sprawie obowiązuje rejestracja telefoniczna na określony dzień i godzinę. Rejestracja jest prowadzona w dni robocze (w godz. 8:00 - 10:00) pod numerami telefonów:
- świadczenia rodzinne i alimentacyjne: 607 077 275,
- 500+ i Dobry start: 603 203 097,
- pomoc społeczna: 672 620 885,
- dodatki mieszkaniowe: 672 680 993.
Rejestracja będzie prowadzona na kolejnych 14 dni.
- Zasady bezpieczeństwa
- Klienci bez założonej maseczki lub przyłbicy zakrywającej usta i nos nie będą obsługiwani.
- Po wejściu do Ośrodka należy zdezynfekować ręce korzystając z płynu w dozowniku.
- Należy posiadać własny długopis.
- Przy stanowisku obsługi może przebywać tylko jedna osoba.
- Przyjmowanie wniosków na nowy okres zasiłkowy
(zasiłki rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, dobry start 300+).
Przypominamy, że osoby chcące ubiegać się o zasiłek rodzinny, świadczenia z funduszu alimentacyjnego lub świadczenie „Dobry start” (300+) na kolejny okres powinny złożyć nowe wnioski. Wnioski w formie papierowej w siedzibie Ośrodka będą przyjmowane od dnia 3 sierpnia br. Formularze będzie można pobierać wcześniej w Ośrodku lub wydrukować ze strony www.mopswagrowiec.pl
Ze względu na konieczność rejestracji prosimy nie zwlekać ze składaniem wniosków!
Termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń zależy od miesiąca złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z dokumentami.
ZASIŁEK RODZINNY ORAZ DODATKI
miesiąc złożenia wniosku |
termin wydania decyzji i pierwszej wypłaty zasiłku |
do końca SIERPNIA |
do 30 LISTOPADA |
WRZESIEŃ, PAŹDZIERNIK |
do 31 GRUDNIA |
LISTOPAD |
do 29 LUTEGO |
GRUDZIEŃ |
do 29 LUTEGO (bez spłaty za listopad) |
ŚWIADCZENIA Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
miesiąc złożenia wniosku |
termin wydania decyzji i pierwszej wypłaty świadczeń |
do końca SIERPNIA |
do 31 PAŹDZIERNIKA |
WRZESIEŃ |
do 30 LISTOPADA |
PAŹDZIERNIK |
do 31 GRUDNIA |
LISTOPAD |
do 31 STYCZNIA (bez spłaty za październik) |
ŚWIADCZENIE „DOBRY START”
miesiąc złożenia wniosku |
termin wydania decyzji i pierwszej wypłaty świadczeń |
do końca SIERPNIA |
do 30 WRZEŚNIA |
WRZESIEŃ - LISTOPAD |
2 miesiące od złożenia wniosku |
Wnioski w formie elektronicznej można składać od dnia 1 lipca (empatia.mpips.gov.pl / serwisy banków). W przypadku składania wniosków o zasiłek rodzinny lub świadczenia z funduszu alimentacyjnego w formie elektronicznej prosimy najpierw o kontakt z pracownikami Ośrodka w celu uzyskania informacji o załącznikach wymaganych w danej sytuacji i o sposobie wypełnienia wniosku.
Osoby składające wnioski w formie papierowej prosimy o rejestrowanie się w celu pobrania właściwych formularzy i sprawdzenia wniosku podczas składania przez pracownika Ośrodka. Składanie wniosków niekompletnych lub niewłaściwie wypełnionych może spowodować znaczne opóźnienia w wypłacie świadczeń.
ZARZĄDZENIE NR 7/2020 (Nie obowiązuje od 22 czerwca 2020 r.)
Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu
z dnia 17 marca 2020 r.
w sprawie ograniczenia bezpośredniej obsługi Klientów w związku z koniecznością przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2
Na podstawie § 8 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. poz. 433) zarządza się, co następuje.
§ 1
1. W okresie, na jaki na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, zadania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu, zwanego dalej Ośrodkiem, realizuje się w sposób wyłączający lub ograniczający bezpośrednią obsługę interesantów.
2. Jako podstawowe formy komunikacji z klientami ustala się odpowiednio: drogę telefoniczną, wiadomości e-mail, elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP), korespondencję tradycyjną poprzez operatora pocztowego, system teleinformatyczny utworzony zgodnie z przepisami prawa w celu składania wniosków o świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawcze i świadczenia dobry start (Emp@tia).
3. Forma i zakres komunikacji nie może naruszać przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych oraz sposobu wnoszenia i autoryzacji wniosków.
§ 2
Wyłącza się bezpośrednią obsługę i przyjmowanie klientów w budynku Ośrodka przy ul. Krótkiej 4c w Wągrowcu.
§ 3
Klientom Ośrodka rekomenduje się:
1) uzyskiwanie informacji:
- drogą telefoniczną ( sekretariat: 672620885, świadczenia rodzinne i alimentacyjne: 672680983, 672680987, 672680994, świadczenia wychowawcze i dobry start: 672680995, 672680984, dodatki mieszkaniowe: 672680993 ),
- poprzez pocztę e-mail ( główny adres: mops@mops.wagrowiec.eu , świadczenia rodzinne i alimentacyjne: t.ratajczak@mops.wagrowiec.eu , świadczenia wychowawcze: r.mazur@mops.wagrowiec.eu ),
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ( epuap.gov.pl ),
- na stronie internetowej Ośrodka www.mopswagrowiec.pl, gdzie są dostępne formularze wniosków i załączników do wydrukowania, informacje o bieżącej organizacji pracy Ośrodka, wszystkie numery telefonów,
przy czym informacje o konkretnych sprawach będą udzielane tylko w przypadkach, gdy możliwe jest potwierdzenie tożsamości;
2) wnoszenie wniosków i innych podań oraz dostarczanie dokumentów określonych w wezwaniach:
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
- do skrzynki podawczej w budynku Dziennego Domu Seniora przy ul. Powstańców Wielkopolskich 30 (podania i inną korespondencję w formie papierowej można wrzucać do tej skrzynki w przedsionku DDS w dni robocze w godzinach od 9:00 do 13:00, prosimy o umieszczenie korespondencji w kopercie lub jej dokładne zszycie),
- drogą elektroniczną ( świadczenia rodzinne, alimentacyjne i wychowawcze: empatia.mpips.gov.pl , pozostałe sprawy: epuap.gov.pl ).
§ 4
1. W sprawach wyjątkowych, w których bezpośrednia obsługa klienta jest niezbędna, uruchamia się Tymczasowy Punkt Obsługi Interesanta w budynku Dziennego Domu Seniora przy ul. Powstańców Wielkopolskich 30 w Wągrowcu.
2. W Tymczasowym Punkcie Obsługi Interesanta klienci będą przyjmowani w wyznaczonym dniu i godzinie, jedynie po uprzedniej rejestracji telefonicznej.
3. Rejestracja jest prowadzona w dni robocze w godzinach od 8:30 do 14:30 pod numerami telefonów:
1) w sprawach z zakresu pomocy społecznej – 672680991,
2) w sprawach dodatków mieszkaniowych – 672680993,
3) w sprawach świadczeń rodzinnych lub alimentacyjnych – 672680983,
4) w sprawach świadczeń wychowawczych – 672680995,
5) w pozostałych sprawach (sekretariat) – 672620885.
4. Potwierdzenie daty i godziny wizyty nastąpi najpóźniej w kolejnym dniu roboczym drogą telefoniczną przez wyznaczonego pracownika Ośrodka.
5. W Tymczasowym Punkcie Obsługi Interesanta nie jest możliwa obsługa klientów podlegających kwarantannie, z podwyższoną temperaturą ciała, kaszlących lub z innymi objawami grypopodobnymi.
6. Osobom starszym lub z obniżoną odpornością zaleca się nieopuszczanie mieszkania i załatwianie spraw za pośrednictwem członków rodziny, gdy nie jest możliwe załatwienie sprawy drogą telefoniczną, elektroniczną lub listownie.
§ 5
1. Pomoc w formie usług opiekuńczych udzielana seniorom przez opiekunki zatrudniane przez Ośrodek będzie świadczona na dotychczasowych zasadach.
2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze, w tym specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, będą świadczone w sytuacji bezwzględnej konieczności.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 18 marca 2020 r. na okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 lub do odwołania.
Kierownik MOPS w Wągrowcu
Grzegorz Tomaszewski
ZARZĄDZENIE NR 8/2020 (Nie obowiązuje od 22 czerwca 2020 r.)
Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu
z dnia 23 marca 2020 r.
zmieniające Zarządzenie nr 7/2020 Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie ograniczenia bezpośredniej obsługi Klientów w związku z koniecznością przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2
Na podstawie § 10 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. poz. 491) oraz § 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. poz. 490) zarządza się, co następuje:
§ 1
W zarządzeniu nr 7/2020 Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie ograniczenia bezpośredniej obsługi Klientów w związku z koniecznością przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2:
1) w § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W okresie, na jaki na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 lub stan epidemii, zadania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wągrowcu, zwanego dalej Ośrodkiem, realizuje się w sposób wyłączający lub ograniczający bezpośrednią obsługę interesantów.”;
2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 18 marca 2020 r. na okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, stanu epidemii lub do odwołania.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 23 marca 2020 r.
Kierownik MOPS w Wągrowcu
Grzegorz Tomaszewski