Zmiana we wniosku o dodatek osłonowy
W dniu 15 lutego 2022 r. weszło w życie rozporządzenie zmieniające wzór wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
Zmiana dotyczy tylko informacji o źródłach ogrzewania na paliwo stałe, czyli punktu 3 w I części wniosku, gdzie tekst „wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków” został zastąpiony tekstem „zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków”. Zmiana ta idzie na rękę wnioskodawcom, którzy mogą otrzymać dodatek osłonowy w podwyższonej wysokości, tj. osobom ogrzewającym domy lub mieszkania węglem lub paliwem węglopochodnym. Obecnie, w przypadku tych osób, wystarczy samo złożenie wniosku o wpis źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB) – bez konieczności oczekiwania na wpisanie danych przez urzędnika.
Osoby, które dysponują nieaktualnym formularzem wniosku mogą nanieść zmianę poprzez wykreślenie wyrazu „wpisane” i dopisanie powyżej wyrazu „zgłoszone”.
Osoby ubiegające się o podwyższoną kwotę dodatku osłonowego, w celu przyspieszenia postępowania, mogą dołączyć do wniosku dokument potwierdzający wystąpienie o wpis do CEEB, o ile z tego dokumentu wynika, jakie paliwo zostało zgłoszone.
Punktu 3 we wniosku o wypłatę dodatku nie powinny wypełniać osoby, które nie korzystają ze źródła ogrzewania zasilanego węglem lub paliwem węglopochodnym zgłoszonego do CEEB.
Zgłoszenia źródła ogrzewania mogą dokonać właściciele albo zarządcy budynków / lokali mieszkalnych w formie elektronicznej na stronach epuap.gov.pl , ceeb.gov.pl albo w formie papierowej w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Wągrowcu.
Wszystkie źródła ogrzewania powinny zostać zgłoszone do CEEB do dnia 30 czerwca 2022 r., jeżeli jednak zarządcy lub właściciele wynajmowanych lokali (ogrzewanych przy użyciu węgla) nie dokonają tego niezwłocznie, uniemożliwią ubieganie się o podwyższoną kwotę dodatku osłonowego najemcom, którzy wcześniej złożą wniosek o ten dodatek.
Przypominamy, że wniosek o dodatek osłonowy można złożyć najpóźniej do dnia 31.10.2022 r. Informacja o przyznaniu dodatku osłonowego zostanie przesłana na adres e-mail wskazany we wniosku. Osoby, które nie wskazały czytelnie prawidłowego adresu e-mail będą mogły uzyskać informację osobiście w siedzibie MOPS przy ul Krótkiej 4c. W przypadku odmowy przyznania dodatku decyzja zostanie przesłana tradycyjną pocztą.